Header storlek - Joomla! Forum - community, help and support


lite noobig fråga men jag hittar inte var jag ska ändra för att få startbilden att se bra ut.
orginalfältets storlek var lite litet.
skulle testa om joomla skulle kunna va nått för oss och börjat mixtra lite.
men kan inte för allt smör småland få rätt ordning på det hela.
ja jag har läst beta manualen till joomla 1.5 men är inte inne joomla tänket helt enkelt.
tycker allt annat varit toppen med joomla men fastnar på denna ögonfallande detalj.
mallen är milkyway och det jag ändrat är enligt nedan :

det mindre lyckade resultatet finns på  https://kor.hobby-site.com/joomla15/

/ice

div#header_r {
    height: 215px;
    padding-left: 370px;
    padding-right: 30px;
    padding-top: 25px;
    overflow: hidden;
    text-align: left;
}

div#logo {
    position: absolute;
    left: 0;
    top: 0;
    float: left;
    width: 900px;
    height: 200px;
    background: url(../images/mw_joomla_logo.png) 0 0 no-repeat;
    margin-left: 30px;
    margin-top: 25px;
}

fixade det själv, det var några hörnbilder som skulle förlängas m.m.

fick dock bra tips på forumet var allt klickande kommer jag inte håg men det var en bild på en tjej iaf. hon tipsade om  debugverktyg till firefox.

förutom measure som jag tycker är bra när man skall mäta avstånd på en sida så rekommenderade hon.
fire bug och web developer som är kanon.

tack för det tipset.

/ice





Comments