hulp nodig arduino uno met 3 velleman motorshields ka03 (vma03)


 hallo allemaal,
ik heb dus een arduino uno met daarop 3 motorshields van velleman.
ik ben een beginner in het hele concept .
de bedoeling om de 3 stappenmotoren met ieder 1 shield constant te laten draaien met ieder zijn eigen ingestelde snelheid liefst via rpm.
ik heb al vanalles geprobeerd, ben nu een beetje radeloos.
ik zoek iemand die mij nu een programma kan schrijven voor mij .
het de bedoeling om een tekenmachine te maken (lissagraph).
degene die mij een programma kan schrijven die krijgt als beloning verscheidene tekeningen opgestuurd

hallo maarten van 37 jaar oud, welkom.

arduino erg leuk, en ook laagdrempelig.
maar het wel opgezet om iets van te leren.
dat leren betekent dat je niet moet verwachten dat je van niets ineens een heel nuttig project zult kunnen maken.
natuurlijk het mogelijk om iemand te vragen het werk voor je te doen.
maar het niet veel leuker als je het zelf kunt, (ongeveer) snapt wat er gebeurt en zelf aanpassingen (verbeteringen/uitbreidingen) zult kunnen maken ?

als je hulp nodig hebt zijn er hier best veel mensen die je er graag bij helpen, maar niet erg veel die het werk voor je willen doen (want het moet wel leuk blijven).

omdat je project lissagraph heet, het de bedoeling dat er iets met lissajous figuren gedaan word ?

die motorshields kun je in ieder geval wel combineren, je kan per shield en per signaal 3 arduino pins instellen.
daarmee kun je dus ook 3 shields tegelijkertijd gebruiken.

van alles geprobeerd zegt niet erg veel.
geen idee wat je dan echt allemaal al geprobeerd hebt.
heb je bijvoorbeeld al een enkele motor aan de praat gekregen ?
je moet niet proberen alles in 1 keer te doen, stapje voor stapje dingen voor mekaar krijgen.


Arduino Forum > International > Nederlands (Moderators: Jantje, JO3RI) > hulp nodig arduino uno met 3 velleman motorshields ka03 (vma03)


arduino

Comments