Hulp nodig voor een interactief kunstwerk.. 1-10 V aansturing Kleine vergoeding


hoi,

ik ben dus wel creatief maar niet technisch onderlegd genoeg om dit te kunnen oplossen. gebeurd me wel vaker :) wellicht kun jij me helpen?

ik heb het volgende idee: in een grotere installatie wil ik een donkere ruimte maken waarin een hart hangt. het hart gespoten met fluoriderende verf, licht dus op in blacklight.
er boven hangt een blacklight.. met een dimmer

wat ik graag wil dat een arduino deze dimmer aanstuurt.. als input voor de arduino wil ik de hartslag van bezoekers gebruiken.. er een speciale arduino sensor voor :) zie: http://www.dx.com/nl/p/hw01-heart-rate-pulse-sensor-module-w-cable-for-arduino-black-357631#.vuzjrchtmko

het probleem zit hem in dat de arduino alleen tot 5 v output heeft als ik het goed begrijp.. de dimmer heeft een 1-10 v input. hoe lossen dat op? ik zag een suggestie hier.. maar dat gaat mij boven de pet. :http://www.arduino.cc/playground/main/regulatedpositivevoltagebooster
wellicht kan het ook anders..?

de dimmer die ik heb de osram quicktronic intelligent qti 2x58/220-240 dim elektronisch voorschakelapparaat (evsa) voor t8 1-10v dimmer. een stevige jongen.. ik gebruik er twee voor andere grote 58w blacklight tl s elders. maar deze over.. moet kunnen lijkt me. ik dacht aan een spaarlamp achtige blacklight maar als dat niet combineert dan heb ik ook wel een kleine tl. (15w)

kun je me helpen?? zou heel fijn zijn, ik heb er wel iets voor over, maar heb helaas geen groot budget.. overleg dus :)

groet! ralf
0641505660

ja klopt een arduino zelf maar 5 volt.

de oplossing echter vrij simpel.
voed de arduino met 12 volt op de vin (de regulator op de arduino maakt daar netjes 5 volt van.

op een pwm uitgang zet je een basis van transistor type npn.
de emiter zet je naar de gnd.
de collector via een weerstand van 10000 ohm aan de 12 vin.
dan zet je de pwm op 127 en dan kijk je met de voltmeter hoeveel volt er tussen de collector en emitter staat.
ik kon de ingangsweerstand van de dimmer niet vinden,
er zal niets kapot gaan hoor. dan de dimmer erop aan sluiten en kijken of er wat gebeurt.
beetje fijnregelen en klaar.

in je programma een map maken die zichzelf aanpast aan de hartslagmonitor.
dus de min en max in telkens mee laten gaan met gemiddelde van het signaal.



Arduino Forum > International > Nederlands (Moderators: Jantje, JO3RI) > Hulp nodig voor een interactief kunstwerk.. 1-10 V aansturing Kleine vergoeding


arduino

Comments